Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

El temps

El temporal s'endú les platges de l'Escala i deixa passejos plens de sorra a la Costa Brava

La llevantada arrossega troncs i restes vegetals arreu del litoral, fa caure alguns arbres i causa petites esllavissades

L'Escala

El temporal que ha escombrat Catalunya durant els darrers dies ha deixat passejos marítims plens de sorra de nord a sud de la Costa Brava i s'ha endut les platges de l'Escala però no ha deixat danys greus. La llevantada ha arrossegat troncs i restes vegetals arreu del litoral, ha fet caure algun arbre -com a Palafrugell o a Sant Feliu de Guíxols- i ha causat petites esllavissades. A Portbou, l'embat de les onades va fer caure una biga i part de la teulada d'una de les barraques de pescadors i, com a curiositat, el mar va arrossegar una tortuga mossegadora fins a la platja. Més al sud, a Platja d'Aro, aquest matí les màquines treballen per recuperar l'aspecte del tram sud del passeig, que va quedar colgat de sorra.

La llevantada que va entrar per Nadal, i que va arribar al pic durant Sant Esteve i el dissabte, ha deixat imatges d'onades espectaculars picant contra passejos marítims i el litoral de la Costa Brava. Però a diferència d'altres temporals anteriors -com el del 2008- aquest cop no s'han registrat afectacions greus.

A l'Alt Empordà, qui més ha patit els embats del temporal ha estat l'Escala. Perquè les sis platges del municipi s'han quedat sense sorra. A més, a la banda d'Empúries, la llevantada ha tornat a posar al descobert part de les restes arqueològiques del segle IV aC que ja s'havien excavat els anys 2018 i 2019; precisament, quan un altre temporal va desenterrar-les. Aquí, el mar també ha fet aparèixer part d'unes esculleres modernes (dels anys 70 i 80).

A Roses, el passeig marítim -que es va tancar durant la llevantada- ja torna a ser accessible i al Port de la Selva, el temporal va deixar malmesa part de la plataforma de fusta que hi ha a l'espigó.

Baix Empordà

De nord a sud de la Costa Brava, això sí, el temporal ha deixat còdols i sorra a primera línia del litoral. Les restes vegetals i la brutícia s'acumulen a les platges. A banda d'això, al Baix Empordà, els municipis expliquen que no s'han de lamentar danys greus i que s'han registrat petits desperfectes.

A Palafrugell, han caigut alguns arbres i una tanca a Llafranc. A més, segons informa el consistori, la platja de Tamariu ha quedat plena de brutícia. A Sant Feliu de Guíxols, el temporal també ha descalçat algun arbre, va provocar danys menors en un fanal, petites esllavissades i també va derivar en talls d'enllumenat.

Tracking Pixel Contents