Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Meteorologia

Avís per crescudes sobtades de rius i rieres a l'Alt Empordà

A Figueres i Vilafant, s'han tancat diversos passos inundables per la crescuda del Manol i el Rec Susanna

Aigua a la carretera del pas del Rec Susanna, entre Figueres i Vilafant.

Aigua a la carretera del pas del Rec Susanna, entre Figueres i Vilafant. / Ajuntament de Figueres

Redacció

Redacció

Figueres

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha emès un avís hidrològic a l'Alt Empordà. Es demana no acostar-se a rius, rieres i barrancs, ja que poden patir crescudes brusques aquest 15 de desembre. Segons l'ACA la situació meteorològica actual pot afectar la xarxa fluvial amb augments sobtats del nivell de l'aigua de rius, rieres i altres cursos fluvials i als municipis de comarques veïnes. Aquest avís estarà vigent mentre no canvii la situació meteorològica. 

Davant l’alerta, la Guàrdia Urbana de Figueres ha intensificat els controls als passos inundables de la ciutat i ha procedit al tancament del pas de Can Lel, a Vilatenim, a causa de l’augment del cabal del riu Manol. Tot i que el nivell de l’aigua ha començat a baixar en aquest punt, el pas es manté tancat per seguretat, segons han informat fonts municipals.

El pas de Can Lel, a Vilatenim, es manté tancat.

El pas de Can Lel, a Vilatenim, es manté tancat. / Ajuntament de Figueres

Paral·lelament, la Guàrdia Urbana de Figueres i els Vigilants Municipals de Vilafant han acordat el tancament de la carretera del pas del Rec Susanna, entre ambdós municipis, davant l’increment del cabal del rec i el risc que comporta per a la circulació.

La carretera del pas del Rec Susanna, tancada.

La carretera del pas del Rec Susanna, tancada. / Ajuntament de Figueres

Fortes pluges

La pluja que cau aquest dilluns està deixant registres força elevats a l’Alt Empordà. On més ha plogut és al pantà de Darnius-Boadella, on a les 16 hores s’havien registrat 127,1 l/m². El segueixen les estacions de Navata (61,3 l/m²), Cabanes (13,7 l/m²) i Espolla (10,1 l/m²). En canvi, on menys ha plogut fins ara és a Torroella de Fluvià (3 l/m²), Sant Pere Pescador (1 l/m²), Portbou-Coll de Belitres (0,5 l/m²), Roses (0,3 l/m²) i Castelló d’Empúries (0,3 l/m²), segons dades del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat).

Al conjunt de Catalunya, el telèfon d'emergències 112 ha rebut fins a tres quarts de tres de la trada un total de 106 trucades relacionades amb les pluges intenses i que han generat 79 expedients, cap de greu.

Tracking Pixel Contents