Portbou, Colera i Llançà demanen al govern català "celeritat" en la creació del parc natural de l'Albera
Reclamen que també es posi el focus en la protecció i promoció de l'àmbit marítim perquè el consideren clau

Els alcaldes de Portbou, Colera i Llançà, i representants de l'entitat SOMMAR, durant la trobada amb el secretari de Transició Ecològica, Jordi Sargatal. / Ajuntament de Portbou
Els ajuntaments de Portbou, Colera i Llançà han demanat al Govern "celeritat" en la creació del parc natural de l'Albera. Els alcaldes de les tres poblacions -Gael Rodríguez, Lluís Bosch i Núria Escarpanter, respectivament- s'han reunit aquest divendres amb el secretari de Transició Ecològica, Jordi Sargatal. Durant la trobada, també li han reclamat que es posi un "focus especial en la protecció de l'Albera marítima", ja que consideren que és una "peça clau" en el futur espai. Segons la nota de premsa que han enviat els tres consistoris, el secretari de Transició Ecològica, Jordi Sargatal, ha manifestat el seu "ferm compromís" amb el desenvolupament d'aquest projecte, i ha compartit la importància de protegir l'àrea marítima.
L'alcalde Gael Rodríguez ha destacat que Portbou "vol ser un motor de protecció del seu entorn natural". "I amb aquesta iniciativa, estem fent un pas important per conservar la biodiversitat de l'Albera". El batlle de Colera, Lluís Bosch, ha afegit que amb aquesta trobada han demostrat "la sintonia entre els diferents municipis per protegir i fer avançar el nostre territori".
I la seva homòloga a Llançà, Núria Escarpanter, ha recalcat que estan avançant plegats "en la protecció d'un dels territoris més especials i rics de Catalunya".
A la trobada també hi han assistit els representants de l'entitat ambiental SOMMAR, Pau Calero i Irene Álvarez de Quevedo; que també s'ha sumat a "treballar conjuntament" per fer realitat la declaració.
"El compromís dels ajuntaments i la Generalitat assegura que aquest procés es dugui a terme de manera eficient i amb la màxima sensibilitat envers el territori i els seus habitants", han insistit en el comunicat.
- Olga Tubau, advocada: “Li vaig dir a Rubiales: ‘Va ser impresentable, Luis, no t’adones que això no es pot fer?’, i ell va contestar: ‘Ho he fet tota la vida’”
- Només un de cada tres sèniors veu prioritari deixar en herència la casa als fills: 'Volen gaudir del patrimoni en vida
- L'avís d'un advocat: 'Els pagaments en efectiu estan limitats per llei a Espanya, i la quantitat ha canviat
- Els tallers mecànics gironins alerten que prop del 30% dels cotxes no porten la ITV al dia i que el parc està "envellit"
- Els majors de 30 anys que viuen amb els pares podran accedir a una ajuda de més de 700 euros
- Multat amb 200 euros per col·locar la balisa V16 però no posar els llums adequats
- Olga Tubau, advocada: 'Fa dos anys que prenc antidepressius: aquestes coses s'han d'explicar
- Pilar Bosch, alcaldessa de Garrigàs: 'Treballem amb la Diputació per tenir un pla local d'habitatge al municipi