Judicial
Amplien la plantilla de fiscals als jutjats de Figueres
D'aquesta manera, l'òrgan tindrà set fiscals i dos advocats fiscals

Entrada dels jutjats de Figueres, en una imatge d'arxiu. / Empordà
La plantilla de fiscals de Girona s’ampliarà als jutjats de Girona, Figueres i Olot gràcies a un Reial Decret del Ministeri de Justícia que modifica la plantilla del Ministeri Fiscal a l’Estat per adequar-la a les necessitats existents. Segons consta al Reial Decret publicat al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), es crearan 79 places noves, entre les quals tres a la província de Girona, per tal de "millorar la prestació del servei públic a la ciutadania, garantint una justícia de qualitat i dotant la Carrera Fiscal de més recursos per dur a terme les seves funcions".
Lluitar contra la corrupció
El Reial Decret sosté que l’ampliació de la plantilla respon a lluitar contra la corrupció i els delictes contra l’erari públic, i en aquest sentit crearà dues unitats especialitzades. D’aquesta manera, la plantilla de fiscals de la província arribarà als cinquanta efectius. Olot tindrà 3 fiscals i un advocat fiscal; Figueres tindrà set fiscals i dos advocats fiscals, i la Fiscalia Provincial de Girona comptarà amb un fiscal en cap, un tinent fiscal, 21 fiscals i 8 advocats fiscals.
Al total de Catalunya s’han creat 15 places noves, de les quals la majoria estaran destinades a Barcelona i la seva àrea metropolitana.
Lluitar contra la corrupció
El Reial Decret sosté que l’ampliació de la plantilla respon a lluitar contra la corrupció i els delictes contra l’erari públic, i en aquest sentit crearà dues unitats especialitzades.
- Danys al Faig de la Pedra de l'Albera: l'arbre monumental que sosté una roca de 700 quilos perd dues branques
- Quan estàs de dol, el sentiment de culpa és punyent i difícil de deixar enrere
- Oriol Antolí, l'home que corre 103 hores seguides: 'Primer diuen que soc boig, però després tenen molta curiositat
- Iryo assegura que el tren descarrilat a Adamuz es va revisar per última vegada el 15 de gener
- El desembassament preventiu de Darnius-Boadella activa el 'turisme d'aigua
- La carbonera artesanal de Sant Llorenç de la Muga ja fumeja
- L’Alt Empordà reafirma el seu lideratge amb sis càmpings entre els millors d’Europa el 2026
- El projecte d'habitatge cooperatiu Rec del Molí de Fortià cerca nous membres per a una vida en comunitat