Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Judicial

Amplien la plantilla de fiscals als jutjats de Figueres

D'aquesta manera, l'òrgan tindrà set fiscals i dos advocats fiscals

Entrada dels jutjats de Figueres, en una imatge d'arxiu.

Entrada dels jutjats de Figueres, en una imatge d'arxiu. / Empordà

Figueres

La plantilla de fiscals de Girona s’ampliarà als jutjats de Girona, Figueres i Olot gràcies a un Reial Decret del Ministeri de Justícia que modifica la plantilla del Ministeri Fiscal a l’Estat per adequar-la a les necessitats existents. Segons consta al Reial Decret publicat al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), es crearan 79 places noves, entre les quals tres a la província de Girona, per tal de "millorar la prestació del servei públic a la ciutadania, garantint una justícia de qualitat i dotant la Carrera Fiscal de més recursos per dur a terme les seves funcions".

Lluitar contra la corrupció

El Reial Decret sosté que l’ampliació de la plantilla respon a lluitar contra la corrupció i els delictes contra l’erari públic, i en aquest sentit crearà dues unitats especialitzades. D’aquesta manera, la plantilla de fiscals de la província arribarà als cinquanta efectius. Olot tindrà 3 fiscals i un advocat fiscal; Figueres tindrà set fiscals i dos advocats fiscals, i la Fiscalia Provincial de Girona comptarà amb un fiscal en cap, un tinent fiscal, 21 fiscals i 8 advocats fiscals.

Al total de Catalunya s’han creat 15 places noves, de les quals la majoria estaran destinades a Barcelona i la seva àrea metropolitana. 

Lluitar contra la corrupció

El Reial Decret sosté que l’ampliació de la plantilla respon a lluitar contra la corrupció i els delictes contra l’erari públic, i en aquest sentit crearà dues unitats especialitzades.

Tracking Pixel Contents