Colera
Platges Netes tanca la temporada de voluntariat fent endreça a Garbet
Els voluntaris han extret 400 quilos de brossa del fons marí i 52 del sorral i el seu entorn

Una part dels voluntaris que han participat a l'acció de Platges Netes / Jesús Blanco

El col·lectiu Platges Netes ha tancat, aquest diumenge, la seva temporada d'accions ambientals a la Costa Brava Nord amb la neteja del fons marí i la zona de sorra de Garbet, en el terme de Colera. Segons explica Jesús Blanco, coordinador de l'entitat "al final hem sigut 45 voluntaris vinguts d'arreu de la comarca de l'Alt Empordà i de fora.

La brossa recollida s'ha anat acumulant a la platja per a retirar-la / Jesús Blanco
Els bussos han extret 400 quilograms de brossa del fons marí, però sobretot, els morts que pesaven molt. Els voluntaris que han actuat a la platja hem trobat de tot: llaunes, plàstics, vidres, papers, trossos de totxo d'obra, etcètera. En total, 52 quilos d'escombraries".

A la jornada hi ha participat gent de totes les edats i procedències / Jesús Blanco
L'entitat destaca que "hem tingut la sort de comptar amb l'ajuda dels bussos del club Saltalmar, Platges Netes Colera-Portbou, els de Cerbere Gardiens Nature, un equip petit de Seaqual Iniciatives, i, també, l'enorme suport del club de busseig de Port de la Selva, el qual ha prestat les seves ampolles per als bussos i l'Ajuntament de Colera, que ha cedit les seves instal·lacions i el pavelló esportiu". L'acció ambiental es va acabar amb un pica-pica a Colera.

L'activitat ha acabat amb un pica-pica al pavelló de Colera / Jesús Blanco
En nom de Platges Netes, Jesús Blanco "agraeix a tothom la seva participació en aquesta tasca tan important com és tenir cura del nostre estimat entorn. Ens veiem al setembre fent una altra acció mediambiental de fons marí i sorra".
- Carlos Llull, tècnic de climatització: 'Recorda això quan algú et digui 'apaga l’aire condicionat, que consumeix moltíssim'
- Se suspèn la final del Mundial 2026 entre Espanya i l’Argentina? Així està la situació
- Si la meva parella m’hagués explicat que el propietari l’estava violant mentre jo treballava, aquest judici seria per una altra cosa
- Surt a la venda per 3,5 milions un refugi de luxe amb heliport i vistes al pantà de Darnius-Boadella
- Té 39 anys i viu sol en un poble abandonat que lluita per salvar-lo de l'oblit: 'El meu pare estimava molt aquesta terra
- El superiot Gaja, vinculat al magnat rus Vagit Alekperov, fondeja davant l'Escala
- Tres setmanes sense el Braulio, el veí de Còrdova que es va perdre en un bosc de Catalunya durant un retir espiritual
- Obliguen l'Ajuntament de Figueres a readmetre la parada del mercat de fruita i verdura que acumula més de 10.000 euros en sancions
