El Fòrum d'Escoles Verdes de l'Alt Empordà ha reunit aquest divendres, 24 de març, a Llers més de cent alumnes d'onze escoles de la comarca que vetllen per innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tenen la finalitat d'afrontar, des de l'educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

En la jornada, els alumnes de cada centre han exposat experiències educatives que han posat en pràctica i que poden servir d'exemple o inspiració per a la resta d'escoles participants.

  • Escola Carme Guasch i Darné de Figueres: "Gimcana 2.0 - Els Boscos i prevenció d'incendis"
  • Escola Joan Reglà de Bàscara: "Remodelació del galliner"
  • Col·legi La Salle Figueres: "Projecte conjunt primària-secundària"
  • Escola Terraprims de Camallera: "Boscos nets i prevenció d'incendis"
  • Escola Tramuntana de Vilanant: "El paper reciclat, donem-li un nou us"
  • Escola de Llers: "Coneixement de l'entorn proper"
  • Escola Josep Pallach de Figueres: "Participació de la comunitat educativa"
  • Escola. Ramon Muntaner de Peralada: "Delegats verds"
  • Col·legi Cor de Maria de Figueres: "Gestió sostenible de l'energia a l'escola"
  • Escola Les Clisques del Port de la Selva: "Els murs de pedra seca a la Selva de Mar"
  • Escola Caritat Serinyana de Cadaqués: "VINCLES MOS ESTIMEM MOS RESPECTEM sobre la tinença responsable d'animals de companyia i la gestió de la convivència en el seu entorn"

La trobada ha tingut lloc al pavelló de Llers i la dinàmica de les activitats s'ha estructurat de forma rotativa, entre l'exposició i intercanvi d'experiències; el joc de simulació sobre la lluita contra els incendis forestals; la visita a l'exposició 'El canvi climàtic a la comarca' (cedida pel Consell Comarcal de l'Alt Empordà), i un taller d'elaboració d'un foulard del fòrum.

Un matí intens però profitós després del qual tot el grup s'ha desplaçat a Boadella per dinar i per participar en l'acció Land Art, i en una visita guiada a una part d'un dels boscos afectats pels incendis forestals del 2012. Han fet de guies la biòloga Alícia Herrera i el mestre Càndid Miró.