Descartat el cas sospitós de febre hemorràgica de Crimea-Congo a Catalunya
El pacient dona negatiu a les proves, es troba en bon estat de salut i continua ingressat al Clínic

Diverses persones creuen el pas de vianants davant l'Hospital Clínic. / ACN
ACN
El Departament de Salut ha confirmat que el pacient que va ingressar divendres a l'Hospital Clínic amb simptomatologia compatible amb la febre hemorràgica de Crimea-Congo (FHCC) ha donat negatiu a les proves realitzades. L'afectat es troba en bon estat de salut i continua ingressat al Clínic per fer el diagnòstic del quadre presentat un cop descartada la FHCC. Salut insisteix que aquest episodi "no representa cap perill per a la població" i detalla que la febre hemorràgica de Crimea-Congo és una malaltia vírica transmesa principalment per la picada d'una paparra o, en molt menys mesura, per contacte amb la sang o teixits d'animals infectats. No presenta símptomes en els animals infectats, però representa una amenaça per als humans.
A Espanya hi ha evidència de circulació del virus des del 2010 quan es va detectar a la província de Càceres. El 2016 es va identificar el primer cas de FHCC en humans i des de llavors hi ha hagut casos esporàdics. El darrer fa pocs dies a Salamanca, amb un home de 84 anys que ha acabat morint a l'Hospital Gómez Ulloa de Madrid. No hi ha hagut cap cas a Catalunya, encara que alguns estudis suggereixen circulació del virus en animals salvatges de zones rurals molt delimitades.
La infecció a l'ésser humà pot ser asimptomàtica fins al 90%. Entre els casos simptomàtics és comú un quadre febril inespecífic lleu. El quadre clínic típic presenta un inici amb febre brusca, cefalea, miàlgies i marejos i sovint diarrea, nàusees o vòmits i posteriorment pot causar un quadre hemorràgic que pot ser greu i fins i tot provocar la mort en un 2% a 30% dels casos.
La malaltia no té tractament específic ni vacunes per a la seva prevenció. Es tracta d’una malaltia greu de declaració obligatòria i d’importància per a la salut pública i que necessita un maneig i aïllament en Unitats d’Alt Tractament i Aïllament (UATAN).
- La terrassa del Dynàmic: oposar-se a tot
- Maribel deixa Barcelona per crear una comunitat autosuficient en plena natura: «És bo compartir la vida amb altres persones»
- Viu en un camió camperitzat de 12 metres quadrats ('amb garatge per a moto inclòs') i no paga hipoteca, aigua ni llum
- Fabio Fernández, de l'Uruguai: 'La propietària em va dir que no podia empadronar-me
- Fèlix Llorens: «L’Ajuntament de Roses està a prop d’un col·lapse institucional, com tots»
- Agenda del 17 al 23 d'agost a l'Alt Empordà
- Portbou reclama que 's'acceleri' la investigació del cas del bomber voluntari detingut per l'incendi al municipi el 2023
- Els Mossos enxampen dues persones que havien sostret productes per valor de 393 euros de tres supermercats