Nova llei
La CUP vol prohibir la compra de segones residències a tot Catalunya
La CUP presenta una llei per prohibir l’especulació amb l’habitatge i que tot Catalunya pugui ser zona tensionada

La diputada de la CUP, Laure Vega, durant una intervenció en el ple del Parlament. / David Zorrakino - Europa Press
Carlota Camps
La CUP vol acabar amb la compra de segones residències a tot Catalunya. Sota la màxima d’“una família, una casa”, els anticapitalistes plantegen que només es pugui adquirir una nova vivenda si és per destinar-la a “residència habitual i permanent”. Així ho defensen en una proposició de llei que portaran al Parlament, que sí que permet comprar pisos o cases sempre que es destinin al mercat del lloguer i que s’utilitzin com a habitatge habitual de l’inquilí. A més, proposen limitar encara més els preus màxims. “Ara mateix, a la Cerdanya hi ha més habitatges d’ús residencial, de terceres, de quartes, de cinquenes residències que s’obren 15 dies a l’any, i allà ja no hi pot viure ningú. Aquest és el problema”, ha assenyalat la diputada de la CUP Laure Vega en declaracions a la premsa.
Els anticapitalistes han presentat la seva pròpia llei al marge de la pactada entre el Govern i els Comuns, tot i que estan oberts al diàleg i no descarten presentar-los esmenes. La principal diferència entre les dues lleis és que la dels anticapitalistes veta la compra de segones residències, permesa en la dels Comuns, però és més laxa quant a la compra per a lloguer. La pactada amb l’Executiu, el marc de l’acord per als Pressupostos de la Generalitat, limita els pisos que pot tenir un ciutadà, tot i que els destini al lloguer, mentre que la dels cupaires no. Això sí, la de la CUP considera “zona tensionada” tot Catalunya a través de la divisió per vegueries i restringeix més el preu màxim.
“Tenim gent que viu a l’‘Upper Diagonal’ que expulsa les persones que viuen a Nou Barris i que no deixa que la gent dels pobles del Pirineu pugui viure allà també. No es poden permetre continuar comprant cases en pobles on pràcticament ja no viu ningú fins que no arribem a un punt en què tothom tingui un lloc on viure”, ha sentenciat Vega.
- Va deixar l’escola per cuidar la seva família: la història de Lola, la dona de 92 anys que ha tornat a classe
- S'enfonsa una part del mas de Sant Martí del Forn del Vidre de la família de Joan Laporta a l'Empordà
- L'empordanès Juan García Carrés enllaçava els colpistes amb Tejero
- Francesc Galí: 'Hi havia un Bulli (Buli) abans de Ferran Adrià
- Avís als joves menors de 30 anys: així pots estalviar fins a 400 euros en la declaració de la Renda
- L'ermita 'espectacular' que es troba al cor d'un parc natural, té simbologia esotèrica i s'arriba per una ruta de somni
- Qui són els 'esquenapelats', els protagonistes de la futura escultura del giratori de la Platja de l'Escala?
- L’estiu plàcid que va viure Zenobia Camprubí a la cala Montjoi de Roses