El cas Errejón
El dur interrogatori del jutge Carretero a Elisa Mouliaá: "Per què es va treure el membre?"
L’actriu que acusa l’exportaveu de Sumar d’agressió sexual va haver d’escoltar del jutge la pregunta sobre si la seva acusació obeeix a una venjança.

Elisa Mouliaá. | RODRIGO JIMÉNEZ / EFE
Cristina Gallardo
Elisa Mouliaá, que acusa l’exportaveu de Sumar Íñigo Errejón d’agressió sexual, es va enfrontar el dia 16 passat a un interrogatori molt dur per part del jutge Adolfo Carretero quan va anar a ratificar la seva denúncia. El titular del Jutjat d’Instrucció número 47 la va tallar constantment i va qüestionar les seves respostes. Va ser especialment incisiu en el moment en què la denunciant va explicar la suposada agressió en una habitació d’un pis on se celebrava una festa privada, el setembre del 2021. "Segons vostè es va treure el membre viril. ¿Se’l va treure per què?", li va preguntar.
Des de l’inici de la declaració, el magistrat es va expressar de manera tallant i va arribar a valorar la denúncia de "peculiar", o comentar una resposta amb un "és clar que no hi va haver res". Mouliaá va declarar dreta, i fins transcorreguda una hora i 12 minuts el magistrat no va oferir a la víctima asseure’s o beure aigua.
El jutge va reaccionar contrapreguntant quan Mouliáa va manifestar haver-se sentit violentada. "¿Però vostè li va dir que parés?", va dir el jutge quan va abordar l’actitud d’Errejón una vegada tots dos es troben a l’habitació. "Sí, li vaig dir que m’estava sentint molt incòmoda", va explicar l’actriu, a la qual cosa Carretero replica, "No, molt incòmoda no, és a dir, no li va dir que em deixis en pau, no em toquis? ¿Va dir alguna cosa d’això?".
El to del jutge Carretero va ser inquisitiu des de l’inici de l’interrogatori, quan adverteix a l’actriu que se li faran preguntes "inconvenients, que siguin molestes" però a les qual no tindrà "més remei que contestar atesa la seva condició de testimoni. I així va passar seguidament, quan després que aquesta assenyalés que va acudir a la presentació del llibre del polític, li va preguntar: "¿Qui va convidar qui a prendre una cervesa?".
- L'avís d'un advocat: 'Els pagaments en efectiu estan limitats per llei a Espanya, i la quantitat ha canviat
- Molts treballadors que es van jubilar el 2026 cobren menys del que els correspon
- El fill de la duquesa de Alba engega un negoci agrícola a l'Empordà
- Es busquen figurants a Catalunya per a la pel·lícula dels The Beatles: aquests són els perfils i les ciutats per participar en el càsting
- Joan Dausà: 'Quan vaig veure Rosalía fent el confessionari, em vaig dir 'bravo!'
- Figueres, ciutat 'lletja pútrida' i 'decadent
- Carlota Gurt: 'A Barcelona jo no vaig parlar en castellà fins que vaig tenir 12 anys. Avui dia això és ciència-ficció
- Ensurt al Port de la Selva amb la caiguda d'una furgoneta al mar