Anàlisi

Torna ´The Elder Scrolls´

La cinquena entrega del videojoc millora les anteriors gràcies a un apartat tècnic excel·lent

14.11.2011 | 17:54

Bethesda Game Studios i el seu director Todd Howard s'enfronten amb la cinquena entrega de la sèrie 'The Elder Scrolls', a un nou desafiament de qualitat recolzat per les seves dues obres anteriors: 'The Elder Scrolls IV: Oblivion' i 'Fallout 3', dues enormes i complets exponents del rol d'acció de l'actual generació de màquines, el repte ara consisteix a millorar encara més el producte seleccionant essencialment el millor d'ambdós per combinar-ho amb una ambientació i un apartat tècnic excel·lent.

Les ambicioses intencions de Bethesda han comportat un dels títols més cars i longeus en el seu desenvolupament dels últims anys, una nova entrega que supera les anteriors sense deixar-se arrossegar cap al continuisme de moltes franquícies que suposa la repetició d'esquemes i mecàniques fins a la sacietat.



L'argument de 'The Elder Scrolls V: Skyrim' s'emmarca dins del que s'anunciava a Oblivion, és a dir, la zona es veu obligada a servir com a epicentre d'una nova era de conflictes i canvis. Des que l'últim rei morís, s'ha tancat en armes el conflicte entre separatistes i imperials, el que ha derivat en un caos social que queda reflectit en cada racó del tens i hostil territori d'Skyrim, al que s'uneix l'arribada d'un déu que aixecarà un exèrcit de dracs disposats a destruir tot el que s'interposi en el seu camí de sang i foc.

El nou mapa d'Skyrim, situat a la regió nord de l'univers fictici de Tamriel, disposa d'una extensió superior a la mostrada a Fallout: New Vegas, suficient perquè el desenvolupament de la trama s'ajusti a les mesures d'aquesta tasca tan èpica. Encara que no hi ha una ciutat tan centralitzada i enorme com la imperial capital de l'anterior Elder Scrolls, sí que trobem moltes més ciutats i pobles, tots de diferent estètica, habitants i arquitectura. Per no perdre'ns en un territori tan gran i estrenant aspecte a la saga, s'ha implementat una genial interfície, no només per la perfecta gestió de l'inventari, del sistema de millora d'habilitats o el de les màgies, ja que visualment és tot un espectacle, el mapa es desplega en tres dimensions des del propi joc.

Enllaços recomanats: Premis cinema