Roses

Rescatat després de caure al camí de Ronda de Roses

Els Bombers rescaten cinc persones després de patir accidents a la muntanya

 01:01  

Els Bombers de la Generalitat han hagut de rescatar cinc persones aquest divendres mentre realitzaven excursions a la muntanya. Un home de 51 anys ha patit un accident a la presa de Sauró, a la Torre de Cabdella (Pallars Jussà) i ha estat evacuat a l'Hospital de Tremp amb un esquinç al turmell. D'altra banda, una altra persona ha estat rescatada a Espot (Pallars Sobirà) després de patir una fractura de cúbit i radi i un home de 29 anys ha caigut a les roques a Roses (Alt Empordà) mentre feia el camí de ronda. La víctima ha estat evacuat a l'Hospital de Figueres amb un cop i trau al cap i rascades. Dues persones més, a Santa Pau (Garrotxa) i Penyes Altes de Moixeró, han hagut de ser ateses després de trobar-se malament.

Els Bombers de la Generalitat han realitzat cinc rescats de muntanya aquest divendres. A l'estiu el nombre de rescats i recerques de persones a la muntanya, als pantans, rius o gorgs, augmenta a causa del bon temps. Els Bombers demanen que s'extremin les precaucions a l'hora de practivar activitats a la muntanya i al medi natural pel risc de patir accidents.

A les 13.40 hores els Bombers de la Generalitat han estat alertats d'un excursionista que s'ha fet mal al peu i que es trobava a la presa de Sauró, a la Torre de Cabdella. S'ha activat un helicòpter dels Bombers amb efectius del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) i s'ha evacuat el ferit a l'Hospital de Tremp. L'home, de 51 anys i veí de Sant Cugat del Vallès, patia un esquinç al turmell.

Més tard, a les 14.19 hores, els Bombers també han estat requerits per rescatar una persona a la muntanya del Tuc de Ratera, prop d'Espot. Fins al lloc s'hi ha desplaçat un helicòpter dels Bombers amb membres dels GRAE, que han evacuat la ferida a l'Hospital de Tremp. La dona, veïna de Barcelona, presentava una possible fractura de cúbit i radi.

D'altra banda, els Bombers també han treballat en un rescat a la zona de Roses, on un home de 29 anys hauria caigut a les roques mentre feia el camí de ronda. Alertada a les 15.02 hores, una dotació terrestre dels Bombers s'ha desplaçat fins al lloc on es trobava el ferit i li ha fet les primeres cures. A continuació, se l'ha traslladat fins al punt on es trobava l'ambulància del SEM, que l'ha evacuat a l'Hospital de Figueres amb un cop i trau al cap i rascades.

A més, dues persones han hagut de ser ateses després de trobar-se malament. Aquest migdia una persona s'ha trobat malament mentre feia la ruta al volcà de Santa Margarida, a Santa Pau. Atès que la dona, veïna de Barberà del Vallès, es trobava en una zona inaccessible per l'ambulància, els Bombers han estat requerits per fer una primera assistència a l'afectada i per evacuar-la fins al punt on es trobava la unitat del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). L'avís s'ha rebut a les 14.39 hores i en aquest servei hi ha treballat una dotació terrestre dels Bombers de la Generalitat amb efectius dels GRAE.

I a les 17.44 hores, els Bombers han rebut l'avís d'una persona que s'ha trobat malament mentre baixava de les Penyes Altes de Moixeró, prop del nucli de Gréixer. S'ha activat una dotació terrestre dels Bombers que ha acompanyat el ferit, un home de 64 anys i veí de Sabadell, fins a l'ambulància que l'ha evacuat a l'Hospital de Berga.

Oci es renova

Platges de Catalunya

Platges de Catalunya

Platges de Catalunya

Consulta la predicció del temps i tota la informació actualitzada de les platges de Catalunya.

  Conegui'ns:  QUI SOM? |  CONTACTI |  ATENCIÓ AL LECTOR |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, salvo autorització expressa de emporda.info. Así mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya