GRÀCIES A LA PRESÈNCIA DELS flavonoides

La xocolata pot protegir davant els vessaments cerebrals

L'estudi va incloure més de 37.000 ciutadans de Suècia

 11:47  
Xocolata
Xocolata Emporda.info
 MULTIMÈDIA

EP Investigadors de l'Institut Karolinska a Estocolm (Suècia) asseguren que el consum de xocolata podria ajudar a prevenir algunes malalties cerebrovasculars, com el vessament o la apoplexia, segons els resultats d'un estudi publicat en l'últim número de la revista 'Neurology'.

L'estudi va incloure més de 37.000 ciutadans de Suècia que van respondre a un qüestionari sobre els seus hàbits alimentaris i es va portar un registre de la seva salut durant una dècada.

Posteriorment, els subjectes van ser dividits en quatre grups d'acord a la quantitat de xocolata que consumien. El grup de nivell més baix no menjava res del producte mentre que el més alt menjava 63 grams de mitjana, poc més d'una barra de xocolata per setmana.

Però al comparar ambdós grups els científics van trobar que els del grup més alt van tenir un 17 per cent menys probabilitats de patir un esdeveniment cerebrovascular durant la dècada de l'estudi que els que menjaven menys xocolata.

Com ha explicat la professora Susanna Larsson, autora de l'estudi, en declaracions a la BBC, "l'efecte beneficiós del consum de xocolata pot estar vinculat als flavonoides que conté", ja que aquests semblen protegir contra la malaltia cardiovascular causa de les seves propietats antioxidants , anticoagulants i antiinflamatòries ".

"També és possible que els flavonoides en la xocolata disminueixin les concentracions de colesterol dolent a la sang i redueixin la pressió arterial", ha apuntat la investigadora.

Però l'estudi també va observar que encara que la xocolata negre ha estat vinculat en el passat amb beneficis per al cor, l'opció preferida dels homes que van participar en la investigació va ser la xocolata amb llet (que conté menys de 50% de cacau).

La doctora Clare Walton, de l'organització Stroke Association, ha explicat que "estudis passats han demostrat que menjar xocolata negra pot ajudar a reduir el risc d'esdeveniment cerebrovascular" si es consumeix com a part d'una dieta sana i equilibrada "

"Aquest estudi suggereix que menjar una quantitat moderada d'altres tipus de xocolata també pot ser beneficiós en els homes", assegura, tot i que ha admès que caldrà dur a terme més investigacions de manera que "aquests resultats no s'han d'usar com una excusa per menjar xocolata en lloc de fer exercici o seguir una dieta sana ".

  Conegui'ns:  QUI SOM? |  CONTACTI |  ATENCIÓ AL LECTOR |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, salvo autorització expressa de emporda.info. Así mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya