ACN
Un grup d'investigadors coordinats per L'Hospital de Sant Pau han demostrat que els fitosterols, unes molècules presents a les plantes, són capaços de retardar el creixement tumoral. La prova l'han fet en ratolins transgènics mirant l'evolució des de les fases premalignes fins les malignes en models de càncer de mama hereditari. Per això, els investigadors alerten que abans que es pugui fer cap recomanació cal la demostració directa que els efectes beneficiosos produïts pels fitosterols en el model animal també s'observen en pacients amb alt risc de càncer de mama. L'estudi s'ha publicat en el format digital de 'Journal of Nutricional Biochemisty'.
Els fitosterols són unes molècules que formen part dels esterols, es troben només en plantes i són l'equivalent al colesterol dels humans. En els darrers anys les botigues i els supermercats han incorporat aliments enriquits amb fitosterols, especialment en derivats lactis i margarines, i es recomanen a pacients per reduir el colesterol.
Els investigadors apunten que hi ha indicis que l'enriquiment de la dieta amb fitosterols pot tenir també efectes antiinflamatoris i antitumorals. Els resultats de la investigació suggereixen que es podria investigar com a opció preventiva en pacients amb alt risc de patir càncer de mama.
En l'estudi han participat investigadors de l'IIB Sant Pau, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB, el CIBER de Diabetis i Malalties Metabòliques Associades, coordinats pel doctor Francisco Blanco, amb la col·laboració d'investigadors de l?hospital Clínic de Barcelona, Snat Joan de Reus i el CIBER d'Obesitat i Nutrició.