emporda.info » Portada
 Notícia anterior   Notícia següent 
28N

Camí del 28N

Un total de 114 formacions polítiques aspiren a ocupar un escó al Parlament

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
El proper 28 de novembre els catalans decidiran els colors del Parlament
El proper 28 de novembre els catalans decidiran els colors del Parlament ACN

SERRA, S. - ACN Ja ha començat la campanya electoral. Aquest dijous a la mitjanit els partits polítics catalans han donat el tret de sortida al que durant els propers quinze dies marcarà l'agenda política del país. Totes les formacions podran a partir d'ara demanar explícitament el vot a la societat catalana per a les eleccions al Parlament que se celebraran el proper 28 de novembre. Els partits han celebrat aquest dijous a la nit els seus actes d'inici de campanya i l'han inaugurada oficialment amb l'enganxada de cartells que a partir d'ara i fins als propers quinze dies es podran veure per tots els carrers de Catalunya.

Els partits ja poden demanar el vot als ciutadans catalans. Aquest dijous han encetat la campanya electoral amb actes polítics i enganxades de cartells. CiU, que ha començat la campanya a la Plaça Catalunya de Barcelona, entra en campanya amb el lema 'Una Catalunya millor'. A les passades eleccions va treure 48 diputats. D'altra banda, el PSC farà campanya amb el lema 'Garantia de progrés'. Els socialistes, que compten amb 37 escons a la cambra catalana, han inaugurat la campanya a la Fira de Barcelona.

Pel que fa a ERC, ha celebrat l'acte d'inici de campanya al Pavelló Olímpic de Reus. El lema de la campanya dels republicans és 'Gent Valenta'. Esquerra té 21 escons. De la seva banda, el PPC ha inaugurat la campanya al Pavelló de l'Illa Diagonal, estrenant el lema de campanya 'Solucions per la crisi'. Els populars diposen de 14 diputats al Parlament.

'Verd esperança' és el lema amb el que ICV-EUiA demanarà el vot durant els propers 15 dies. Els verds, amb 12 escons a la cambra catalana, han celebrat l'acte d'inici de campanya a la Llotja de Lleida. I finalment, Ciutadans, que amb tres escons al Parlament, aspira a créixer amb el lema 'Rebélate'. C's ha donat el tret de sortida a la campanya amb un acte a davant del Palau de la Música.

114 partits polítics

Segons dades del Departament de Governació de la Generalitat són 114 les candidatures que concorreran a les eleccions al Parlament de Catalunya del 28 de novembre i que aspiren a ocupar algun dels 135 escons que hi ha al Parlament. La xifra suposa un rècord històric des que el 1980 es van celebrar les primeres eleccions democràtiques després del franquisme.

En aquest sentit, es presenten 44 candidatures més que en les eleccions de fa qautre anys. A Barcelona s'ha passat de 18 a 29 candidatures; a Lleida, de 16 a 29; a Tarragona, de 18 a 30, i a Girona, de 18 a 26, l'augment més baix.

El Parlament de Catalunya està integrat per un total de 135 diputats, 85 dels quals corresponen a Barcelona, 18 a Tarragona, 17 més a Girona i 15 a la demarcació de Lleida. Les candidatures tramitades sortiran publicades aquest dimarts al Diari Oficial de la Generalitat.

Les enquestes pronostiquen un canvi


CiU és la clara favorita d'aquestes eleccions. De fet, podria guanyar-les amb un 24,4% dels vots, i a una distància de 10,2 punts del PSC, que n'obtindria el 14,2%, segons l'últim baròmetre del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO). Segons aquest estudi, ERC obtindria el 7,4% dels vots, el PPC el 6,2%, ICV-EUiA el 5,2% i C's l'1,2%. L'apartat d'altres suma el 4,2%, dins dels quals hi hauria un 1,7% de Solidaritat Catalana per la Independència i un 0,9% per a Reagrupament. Respecte a l'anterior baròmetre, CiU baixa un 0,9%, el PSC manté el percentatge, ERC puja un 1,4%, el PPC puja un 2,4%, ICV-EUiA perd quatre dècimes i C's puja un 1,1%. Duran i Mas són els únics líders que aproven mentre Montilla obté un 4,62.

Segons les dades del CEO, CiU és qui té el seu electorat més mobilitzat, amb un 78,4%, mentre que la fidelització del vot al PSC està en un 48%. En el cas d'ERC està en un 35,3%, al PPC en un 69,4%, a ICV-EUiA un 57,2% i C's un 41,1%. Colomé creu que els partits encara estan a temps de pujar aquests percentatges.

A més, pel que fa a la valoració dels líders, els únics que aproven són els líders de CiU Josep Antoni Duran i Lleida (6,20) i Artur Mas (5,64). La resta se situen per sota del 5. És el cas de Carme Chacón (4,83%), Joan Ridao (4,83), Joan Herrera (4,65), José Montilla (4,62), Joan Puigcercós (4,40), Dolors Camats (4,23), Joan Saura (3,96), Josep-Lluís Carod-Rovira (3,82), Albert Rivera (3,13) i Alícia Sánchez-Camacho (2,93).

El Barça no jugarà per eleccions

El partit de futbol entre el FC Barcelona i el Reìal Madrid es disputarà l'endemà de les eleccions; el dilluns 29 de novembre a les 21 h, segons ha anunciat aquest dijous el president de Mediapro, Jaume Roures. D'aquesta manera, el clàssic es disputarà l'endemà de les eleccions al Parlament i no coincidirà ni amb el dia de reflexió ni amb la cita dels catalans a les urnes. Aquest dijous al matí, la pàgina web de la Lliga de Futbol Professional ja feia oficial que el partit es jugaria el dilluns 'per la coincidència de les eleccions catalanes' i 'els problemes de seguretat que la concurrència d'ambdós esdeveniments el mateix cap de setmana podrien causar a la Ciutat Comtal'.

COMPARTIR
 
JOCS D'ESMORZAR DE 12 PECES
Esperant Contingut Widget ...

trobades digitals amb els candidats

Santi Vila (CiU)  
Santi Vila (CiU)
17 de novembre a les 10:00h
Envia la teva pregunta
Nadal  
Joaquim Nadal (PSC)
19 de novembre a les 17:00h
Envia la teva pregunta
Capdevila  
Carme Capdevila (ERC)
18 de novembre a les 12:00h
Envia la teva pregunta
Enric Millo  
Enric Millo (PPC)
16 de novembre a les 12:00h
Envia la teva pregunta
Boadas  
Joan Boada (ICV-EUA)
18 de novembre a les 18:00h
Envia la teva pregunta
TEATRE MUNICIPAL DE ROSES TARDOR - HIVERN
Esperant Contingut Widget ...
www.ibercoches.es
www.iberpisos.es
Marca:
Model:
Província:

Trobada digital

Magda Casamitjana  
Magda Casamitjana
L'alcaldessa Roses ha tornat al nostre xat per comentar l'actualitat.
Llegeix l'entrevista
Esperant Contingut Widget ...
compara vuelos. guía de vuelos baratos

Trobada digital

Estanis Puig, alcalde de l'Escala  
Estanis Puig
L'alcalde de l'Escala ha repassat l'actualitat amb els nostres lectors
Llegiu l'entrevista

Especials informatius

Especial Eleccions Parlament de Catalunya 2010

Especial Eleccions

Recull de l'actualitat preelectoral i seguiment de les campanyes. Perfils, candidats, llistes per demarcarcions

 
 
Terra d'Amfitrions

Terra d'Amfitrions

Vuit famosos et descobriran diferents racons de les comarques gironines

 

consultoris

 
Legal
El consultori legal tanca per vacances.
Tornarà el proper 2 de setembre.
Envia la teva pregunta
  SALVADOR DALÍ & WALT DISNEY

TEXTO

DESCRIPCION
 Veure galeria »
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Galeria

TEXTO

DESCRIPCION
 Veure galeria »

Especial MUNDIAL DE MOTOCICLISMe

Moto GP 2010

MotoGP

Podran Lorenzo o Pedrosa destronar Rossi? Segueix el campionat de Moto GP 2010.

 
AMB LA COL·LABORACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA
  Conegui'ns:  QUI SOM? |  CONTACTI |  ATENCIÓ AL LECTOR |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
emporda.info és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, salvo autorització expressa de emporda.info. Así mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Loteria de Nadal