EMPORDA.INFO
Aquest divendres al vespre comencen els actes de la Festa Major de Lladó amb el correfoc protagonitzat pels Diables de l'Albera (23 hores). Dissabte, els actes continuen amb una Marxa per l'Independència (17.30 hores) i el pregó del periodista gironí Martí Anglada, que es farà a la plaça Major a partir de dos quarts de set de la tarda.
Martí Anglada (Girona, 1949) va llicenciar-se en Dret i Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha tingut una àmplia trajectòria professional des del 1977, quan va treballar des de l'Orient Mitjà per a 'La Vanguardia' i posteriorment a Itàlia i el Vaticà. A partir de l'inici de la dècada dels 1980, va ocupar al corresponsalia de la Gran Bretanya, també per 'La Vanguardia'. Posteriorment, es va incorporar a TV3 l'any 1984 i entre el 1987 i el 1990 va ser el primer delegat de la cadena a Washington.
Anglada també ha estat cap d'Internacional de TV3, càrrec que va abandonar abans de marxar de corresponsal a Brussel·les, i comentarista de l'actualitat internacional, tant a la televisió pública catalana com a Catalunya Ràdio. El periodista va prejubilar-se el gener del 2011.
La festa continuarà amb música, el mateix dissabte i amb la trobada gegantera (12 hores) i sardanes (13 i 18 hores) de diumenge.