ACN
Els Bombers de la Generalitat han treballat en tres rescats a tres indrets de Catalunya durant aquest dimarts. Concretament, el primer rescat ha tingut lloc a la Palma de Cervelló (Baix Llobregat), quan un ciclista ha caigut en un camí de difícil accés. El segon rescat ha tingut lloc a Roses (Alt Empordà). Allà, una persona s'ha fet mal a la zona de la Cala del Lledó, al camí entre Roses i Montjoi. Finalment, el tercer rescat ha tingut lloc a Pont de Suert (Alta Ribagorça). Una persona s'ha trencat el peu quan baixava el barranc de Viu de Llevata.
El primer rescat ha tingut lloc cap a les 8.31 h. Els Bombers han rebut l'avís que un ciclista ha caigut prop de Can Vidal, a la Palma de Cervelló. És un camí de difícil accés i s'hi han enviat dues dotacions per evacuar el ferit. El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) ha activat l'helicòpter medicalitzat i una unitat bàsica amb la qual han evacuat la persona ferida a l'Hospital Sant Joan de Déu. El ferit, un noi de 14 anys, presentava una fractura de clavícula, segons informa el SEM.
Tres hores més tard, cap a les 11.37 h, els Bombers han rebut l'avís d'una persona que s'ha fet mal a la zona de la Cala del Lledó, al camí entre Roses i Montjoi. Per rescatar-la s'han activat tres dotacions terrestres de Bombers, amb efectius del Grup d'Actuacions Especials (Grae). Finalment, s'ha traslladat la ferida fins a la Punta Falconera, on l'ha recollit una ambulància del SEM que l'ha evacuat a l'Hospital de Figueres. La persona, ferida de caràcter lleu patia lumbàlgia.
Mitja hora més tard, cap a les dotze del migdia, els Bombers han estat requerits per rescatar una persona que s'ha trencat el peu baixant pel barranc de Viu de Llevata, a Pont de Suert. A les 12.54 h el ferit ja estava carregat a l'helicòpter de Bombers, que l'ha traslladat a l'Hospital de Tremp. La persona, un veí de Lleida, presentava una fractura de turmell. En el servei hi han intervingut efectius del Grae de la Seu d'Urgell.