Ensenyar a programar d'una forma divertida i transversal a joves d'entre 6 i 16 anys. Aquest és l'objectiu del projecte Early mastery: How to playfully motivate schoolkids to master computer programming, finançat per la Comissió Europea dins el programa Erasmus+, que lidera el grup de recerca UdiGitalEdu de la Universitat de Girona i que compta amb set socis més de diferents països europeus. Els seus impulsors asseguren que no és tracta només d'ensenyar-los a programar, sinó també de despertar la seva curiositat, creativitat i les habilitats per resoldre problemes. Ahir, un equip dels socis europeus del projecte van visitar l'escola Veïnat de Salt per veure com són les classes. Les escoles Dalmau Carles, Carme Auguet i Saint George's School també han posat a la pràctica aquestes propostes.

El projecte destaca per la seva «transversalitat», ja que es pot aplicar a assignatures tan diverses com les matemàtiques o les llengües. «La programació no només s'ha de veure com a una professió de futur, sinó que també ajuda a desenvolupar la creativitat, el pensament crític, el treball en equip i fins i tot la resolució de problemes», explica Eduard Muntaner, membre del grup UdiGitalEdu. A més, la iniciativa també busca potenciar la faceta creadora i emprenedora dels alumnes.