Els imputats per l´agressió a l´alcalde de Girona es neguen a declarar al jutjat

La defensa demana l'arxiu del cas i recorda que no tenen per què explicar què feien en un acte contra les retallades "legítim, legal i necessari"

 14:18  
Benet Salellas davant la concentració de suport als encausats.<br />
Benet Salellas davant la concentració de suport als encausats.
 aniol resclosa

GIRONA | ACN/DDG Quatre dels sis imputats per causar desordres públics i agredir l'alcalde de Girona durant una protesta es van negar ahir a declarar davant del jutge. L'advocat dels encausats, Benet Salellas, va explicar que la posició que han adoptat és clara, perquè entenen que "no han de donar cap explicació de per què es trobaven participant en una concentració contra les retallades que entenem que és un acte legítim, legal i necessari".
La setmana vinent, el jutjat ha citat els dos imputats restants, però Salellas ja va avançar que tampoc declararan. A partir d'aquí l'advocat demanarà que s'arxivi el cas, sobretot tenint en compte que el mateix alcalde, Carles Puigdemont, va declarar dimarts que no va veure qui el va agredir. Malgrat que l'alcalde no va presentar cap denúncia, el jutjat ha obert una investigació d'ofici. "Entenem que del que s'ha de parlar no és de l'agressió a Carles Puigdemont, sinó de les retallades", va explicar l'advocat.
El lletrat va indicar que si el jutge no arxiva el cas, també podria demanar la compareixença d'agents dels Mossos d'Esquadra o d'altres testimonis de la concentració si amb les declaracions que hi ha hagut fins ara no pot identificar els autors de l'agressió i considera que hi ha indicis de delicte. Una trentena de persones es van concentrara les portes dels Jutjat en suport als imputats, entre els quals representants de la CUP.
L'alcalde va ser agredit en el transcurs d'una concentració de rebuig a les retallades en el sector de la sanitat que el passat juliol es va fer davant l'Espai Caixa, on el conseller Boi Ruiz havia de pronunciar una conferència. Segons va relatar, Puigdemont va rebre empentes, li van llençar objectes que va poder esquivar i també va rebre una forta coça a la cama.

  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  QUI SOM? |  CONTACTI |  ATENCIÓ AL LECTOR |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
emporda.info és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, salvo autorització expressa de emporda.info. Así mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca | El Diari  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Loteria de Nadal | Oscars | Goya