DDG/C. ROSELL
El primer derbi gironí de la temporada ja és aquí. Ha arribat aviat, pràcticament sense avisar i agafant a tots plegats un xic desprevinguts. Queda una eternitat i la Lliga tot just fa un mes que començava, però Figueres i Palamós protagonitzaran aquest diumenge (16.30 h) el primer duel amb accent gironí del curs, inèdit a la categoria. Un derbi que agafa a tots dos equips immersos en dinàmiques ben diferents; els d'Arnau Sala en alça, refets de l'ensopegada de fa dues setmanes a Sant Boi de Llobregat. Els baixempordanesos, en canvi, comencen a veure un xic lluny la victòria en la jornada inaugural i ja encadenen dues derrotes. Xifres, estadístiques i resultats, però, que quedaran apartats quan la pilota comenci a rodar sobre la gespa de Vilatenim. Ho tenen ben clar en tots dos vestidors: un derbi és un derbi i tot està d'allò més obert.
És conscient Edu Urdiales que el seu Palamós no travessa el millor moment. Encadena dues desfetes i encara té la infermeria massa plena (Peque, Jaume Duran, Sergi Ordóñez i Batanero estan lesionats) pel gust de l'entrenador. Res, però, que hagi minvat la il·lusió d'un vestidor, el del degà, que té ganes de tornar de Figueres amb una victòria sota el braç. "Les lesions ens estan minvant, però estem bé d'ànims. Som un grup fort mentalment i anirem a Vilatenim a guanyar el partit", reflexiona el tècnic, que treu ferro al rendiment dels seus en aquest primer mes de competició: "Les posicions i els resultats a l'inici són força anecdòtics. A tothom li agrada començar bé, això és evident, però estic segur que aquest Palamós anirà a més d'ara en endavant", apuntava un Urdiales a qui li fa "molta il·lusió" el derbi de diumenge: "Em fa gràcia enfrontar-me a l'Arnau i a un equip ple de jugadors de la demarcació".
Millor moment viu el Figueres, però no es refia pas del seu adversari ni tampoc de la seva condició de local. Ho sap l'atacant Marc Teixidor, qui reconeix que el vestidor vol "treure's l'espina" de l'empat en el derbi de fa una temporada. "És millor arribar amb una bona inèrcia, però en un duel així tant li fa com estigui un equip o un altre. Les ganes, l'ambient i la intensitat fan d'aquest un partit especial; a més, hi ha una rivalitat sana entre tots dos equips, sempre és maco un derbi".