EFE
El cineasta aragonès Carlos Saura i el director de fotografia italià Vittorio Storaro roden aquests dies a Sevilla la pel·lícula "Flamenco, flamenco", una aproximació a aquesta disciplina artística quinze anys després de la primera versió de "Flamenco", en el que és la setena col·laboració entre ambdós.
Des que es coneguessin a Kioto, presentats pel productor Juan Lebrón, "la barreja de dues personalitats, de dos estils" diferents els ha permès fer "una mica diferent" al que ambdós coneixien abans que es trobessin, ha assegurat Storaro durant la presentació de la pel·lícula a Sevilla, en el marc del Festival de Cinema europeu.
"Jo no havia fet algunes coses en quaranta anys abans de conèixer a Carlos", ha insistit Storaro, qui ja va col·laborar amb el director espanyol en sis pel·lícules, entre elles la primera versió de "Flamenco", rodada en l'antiga estació de Còrdova de Sevilla en 1994 i punt de partida d'aquesta nova versió.
Reprenen la pel·lícula quinze anys després
Durant aquests quinze anys, ambdós creadors han madurat una nova versió que suposa un "pas endavant" en la aproximació al flamenc des del cinema per a recollir l'evolució d'aquest art i l'emergència de nous valors.
Figures com Sara Baras, Farruquito, Eva La Yerbabuena, Israel Galván, Niña Pastori, Estrella Morente o Miguel Poveda han passat pel set, instal·lat al Pavelló del Futur, a Isla de la Cartuja, durant les sis setmanes de rodatge, que va començar el passat 5 d'octubre.
En tant a la posada en escena, el director ha assegurat que es tracta d'un "salt buscant el barroc", en el qual s'utilitzen els quadres "de forma evident" i es marca l'evolució del temps dintre de l'espai a través de paisatges que evolucionen des del capvespre fins al dia.