emporda.info » Comarca
    Notícia següent 
Les obres acabaran el desembre

L´ampliació de l´Hospital funcionarà a ple rendiment la primavera del 2010

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
[02/05/2010]

Els 6.700 metres quadrats del nou Edifici Est permetran al centre incrementar la superfície en un 40% i reordenar els serveis.

ACN Els treballs d'ampliació de l'Hospital de Figueres finalitzaran aquest desembre i la previsió és que el trasllat d'alguns serveis comencin a partir del gener o febrer del 2010 i que estigui ja en ple rendiment a partir de la primavera.

Amb el trasllat al nou edifici, Urgències doblarà la seva superfície i passarà a tenir 1.500 metres quadrats i el centre comptarà per primer cop amb una Unitat de Cures Intermèdies, per atendre pacients amb patologies més greus. Quan acabi el trasllat, començarà la fase de remodelació dels espais alliberats a l'antic edifici. El pressupost total del projecte és de 18,55 milions d'euros. Aquest dimarts, la consellera de Salut, Marina Geli, ha visitat les obres.

Les obres d'ampliació i remodelació de l'antic edifici el convertiran en un 'hospital nou', segons paraules de la mateixa consellera, ja que suposarà un increment del 40% de la superfície i millores amb la distribució de l'espai tant per a pacients com per a treballadors. L'esponjament de l'espai farà possible una reordenació dels serveis i també que es puguin portar a terme algunes tècniques noves.

Els serveis de l'Hospital que es traslladaran de forma progressiva a l'Edifici Est a partir del gener són els següents: Nefrologia-Hemodiàlisi, Hospital de Dia Mèdic, Unitat de Proves Diagnòstiques, a la Planta Baixa (situada al nivell del vial Glòria Compte); Urgències, Extraccions, Unitat de Cures Intermèdies (Planta -1) i Laboratori, Anatomia Patològica, Farmàcia, Manteniment, Magatzem central i Compres (Planta -2).

Entre els serveis que disposaran d'un increment més important d'espai destaca Urgències, que doblarà la seva superfície i passarà a tenir 1.500 metres quadrats, amb espais diferenciats per a malalties lleus (el Punt d'Atenció Continuada, PAC), més complexes i una àrea d'observació; l'àrea de Nefrologia-Hemodiàlisi, que passarà de 480m2 a 900m2, amb un box més als 16 que hi havia fins ara a la sala principal de diàlisi, i una sala pròpia per a la diàlisi peritoenal, o l'Hospital de Dia Mèdic, que passarà de 7 pujnts a un servei de 18 boxs per als tractaments oncològics. Per altra banda, l'àrea d'Anatomia Patològica passarà a tenir 270 metres quadrats i en un futur acollirà una sala d'autòpsies.

Una de les novetats de l'edifici nou é la creació de la Unitat de Cures Intermèdies, per atendre pacients amb patologies més greus, que entrarà en funcionament de forma gradual.

L'accés a tots els serveis del nou edifici, excepte el d'Urgències, es farà per l'entrada del vial Glòria Compte, paral·lel a la ronda rector Arolas, tot i que cadascuna de les plantes estigui a nivell de carrer, aprofitant el desnivell del terreny. Aquesta diversificació en les entrades permetrà canalitzar millor l'entrada de persones en els diferents serveis.

Unes obres 'necessàries'

La consellera de Salut, Marina Geli, s'ha referit als treballs d'ampliació com a unes obres 'necessàries' i ha felicitat als arquitectes i constructors per la connexió amb l'edifici antic i també per la llum i distribució de l'espai. També ha recordat la importància d'aquest hospital tot dient que el 80% dels problemes sanitaris de l'Alt Empordà es resolen ja a la comarca, és a dir en aquest hospital i als centres de primària, una xifra 'molt elevada' i 'impensable' fa uns anys.

La titular de Salut també s'ha referit al caràcter docent de l'Hospital de Figueres, com a centre universitari, amb convenis amb la Universitat de Girona i la de Vic, però no ha donat dades sobre el nombre de persones que treballaran en aquest espai ampliat. La Fundació Salut Empordà, gestora de l'hospital, de l'ABS L'Escala i el Centre Sociosanitari Bernat Jaume, té un total de 800 treballadors.

Un cop finalitzi el trasllat, començaran els treballs de remodelació en els espais alliberats de l'edifici històric. El pressupost total per a la millora d'aquest hospital és de 18,55 milions d'euros.

22.000 vacunes de grip nova per a l'Alt Empordà

La regió sanitària de Girona disposarà de 130.000 vacunes de la grip nova, de les quals 22.000 es destinaran a l'Alt Empordà. Així ho ha confirmat la directora dels serveis territorials de Salut a la demarcació, Marta Pedrerol, que ha explicat que durant aquesta setmana es començaran a distribuir als centres de primària per la setmana que ve poder començar les vacunacions.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
SENSE BILLET DE TORNADA SORTEJOS I LOTERIES
  Conegui'ns:  QUI SOM? |  CONTACTI |  ATENCIÓ AL LECTOR |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
emporda.info és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, salvo autorització expressa de emporda.info. Así mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad